Meditasyon

Doctor Yoga

Meditasyon


  Meditasyon her ne kadar yoga uygulayıcıları tarafından çoğu zaman ihmal edilse de aslında yapılan tüm pratikler, meditasyonda daha uzun oturabilmek, derinleşebilmek amacıyla yapılıyor. İlk başladığında biraz zorlanacağını baştan söylemeliyim çünkü zihnimiz gün içerisinde yoğun derecede aktif ve her saniye farkında olmadığımız onlarca düşünce zihnimizden geçiyor. Dolayısıyla zihnimizi sakinleştirmeye çalışırken ilk başta bu düşünceleri fark edecek, zamanla onları yavaşlatacağız.

Yoga pratiği yapan ve bu pratikte ilerlemek isteyenler için, günlük hayat kalitesini artırmak isteyenler için, zihnini sakinleştirmek ve odaklanmasını artırmak isteyenler için; yani aslında herkes için meditasyon günümüzde olmazsa olmazlardan biri. Pek çok farklı konsantrasyon tekniği olsa da tavsiyem, tek başına da kolayca uygulayabileceğin Anapanasati tekniğini her gün düzenli olarak uygulaman.

Anapanasati (Nefes Farkındalığı) Meditasyonu

Öz şefkate her zamandan daha çok ihtiyacımız olduğu bir dönemde yaşıyoruz. Yoğun ve hızlı yaşam karşısında insanın içinde birçok duygu ve soru açığa çıkıyor.
-Bir şeyler (korku, üzüntü, endişe, panik, öfke) hissettiğinde bunları nasıl yöneteceğim?
-Hissettiklerimle birlikte nasıl hareket etmeliyim?

Bu gibi aklına gelen soruların karşısında ne yapacağını bilmediğinde bu videodaki meditasyonu uygulamanı tavsiye ederim. Videonun ilk 13 dakikasında, öz şefkatin hayatımızda neden olması gerektiğini anlatıyorum.

13. dakikadan itibaren 20 dakikalık yönlendirmeli bir meditasyon çalışması mevcut. Eğer sadece bir şeyler hissettiğinde değil de , bu meditasyonu 30 gün boyunca her gün düzenli uygularsan, hayatındaki kalıcı etkisini ve faydasını daha çok hissedeceksin.

 
Öz-Şefkat Meditasyonu

info@doctoryoga.com.tr