Pranayama(Nefes) Pratikleri

Doctor Yoga

Pranayama(Nefes) Pratikleri


 Pranayama pratikleri yaşam enerjimizi yani pranayı kontrol etmeyi öğrendiğimiz, yoga pratiğinin olmazsa olmaz parçalarıdır. Nefesimizi yönetmeye başlamak, bedenimiz üzerinde farkındalık kazanmamızı ve verdiğimiz zihinsel veya fiziksel tepkileri yönetebilmemizi sağlıyor.

Aşağıda farklı Pranayama Pratiğine yönelik hazırladığım videoları paylaşıyorum. Bunlar, Temel Yoga Nefesi, Ujayi Pranayama, Kabalabhati Pranayama, Nadi Shodana Pranayama ve Kumbhaka Nadi Shodhana Pranayama. Temel Yoga Nefesi ile nefesini dinginleştirmeyi ve böylece dolaylı yoldan zihnini sakinleştirmeyi pratik edebilirsin. Yoga pratiğinde yeniysen, nefes çalışmalarına bu çalışma ile başlamanı tavsiye ederim. Bir süre Temel Yoga Nefesini uyguladıktan sonra Ujayi ve Nadi Shodhana Pranayama dengeleyici nefes çalışmalarını yapmaya başlayabilirsin.

-Ujayi nefesi ile hem bedenin rahatlayacak hemde zihnen kendini daha dingin ve tazenlenmiş hissedeceksin.

- Nadi Shodhana Pranayama ile bedenindeki enerji kanallarını arındırmış ve enerjini dengelemiş olacaksın.

-Kumbhaka Nadi Shodhana ise nefes tutma pratiği de içerdiğinden bunu pratiğinde biraz daha ilerledikten sonra yapmaya başlayabilirsin.

-Kabalabhati Pranayama ise enerjiye ve güce ihtiyacın olduğunda seni canlandıracak ve ateşlendirecek bir nefes çalışmasıdır. Bu çalışmayı güçlü asana çalışmalarından önce yapmanı tavsiye ederim. Ayrıca sunum,toplantı, yüksek enerji ve performans gerektiren işlerinin öncesi ateş elementini canlandırmak için de uygulayabilirsin.

Pratiğinin seviyesine uygun olan pranayama pratiğini sabah kalktığında uygulamanı ve asana pratiklerinin sonuna eklemeni tavsiye ederim. Hatta gün içerisinde sıkışmış hissettiğinde, bir konuya odaklanman gerektiğinde kısacası ihtiyaç duyduğun her an bu pratiklerden ihtiyacın olanı seçerek uygulayabilirsin.

Temel Yoga Nefesi
Nadi Shodana
Kumbhaka Nadi Shodana

info@doctoryoga.com.tr